Menu Zamknij

FAQ

Tutaj znajdziesz odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania. Jeśli jednak nadal chcesz o coś zapytać, skontaktuj się z nami. Odpowiemy najszybciej, jak tylko możemy, aby rozwiać Twoje wątpliwości.

  1. Napisz jaki pokój Cię interesuje na adres biuro@sofa.poznan.pl. Poinformujemy Cię o dostępności i wybierzemy taki, który najbardziej odpowiada Twoim oczekiwaniom.
  2. Po dokonaniu wyboru, otrzymasz od nas formularz ze wstępną rezerwacją, który musisz uzupełnić o niezbędne dane i odesłać najpóźniej następnego dnia.
  3. Mając już komplet informacji przygotowujemy umowę i odsyłamy ją do Ciebie. Jeśli wszystko się zgadza, pamiętaj, by w ciągu 3 dni od otrzymania umowy, przelać opłatę rezerwacyjną na wskazany rachunek bankowy i…GOTOWE! Pokój jest zarezerwowany, a my czekamy na Twój przyjazd!

Pokoje wynajmujemy na dwa semestry, tj od października do czerwca. Istnieje możliwość podpisania umowy na jeden semestr, w tym wypadku do podanej kwoty czynszu, należy doliczyć 150zł/m-c.

Podpisujemy umowę na czas określony, czyli tym samym deklarujesz, że przez podany okres będziesz u nas mieszkać.
Na tym moglibyśmy zamknąć dyskusję ALE… rozumiemy, że w życiu zdarzają się różne niespodziewane sytuacje: zagraniczne studia, wymiany uniwersyteckie, czy może po prostu rzucasz to wszystko i jedziesz w Bieszczady.😉 Nie chcemy odbierać Ci tych możliwości! Umowę możesz skrócić przed jej wygaśnięciem, należy jedynie spełnić dwa warunki:

  1. zachować termin wypowiedzenia
    Składając wypowiedzenie w danym miesiącu, ma ono skutek na koniec następnego miesiąca. Wyjaśnimy na przykładzie: Jeżeli masz umowę do końca czerwca, a chcesz wyprowadzić się w kwietniu, to musisz złożyć pisemne wypowiedzenie do 31 marca, wtedy opłacasz czynsz do kwietnia włącznie i nie ponosisz dodatkowych kosztów. Jeśli złożysz wypowiedzenie dopiero w kwietniu, wtedy opłacasz pełny czynsz za kwiecień i maj, mimo że w maju nie będziesz już mieszkać w lokalu.
  2. zachować formę wypowiedzenia
    Konieczne jest złożenie pisemnego wypowiedzenia, które wysłać należy drogą e-mailową lub dostarczyć osobiście

ICE – (ang. in case of emergency, pol. w nagłym wypadku), w razie wypadku często służby ratownicze nie wiedzą z kim się skontaktować w sprawie osoby poszkodowanej, stąd potrzeba zapisania w telefonie takiego kontaktu lub posiadania karty ICE w portfelu. Z kolei dla nas to także ważna kwesta. Zdażają sie różne sytuacje, które zgłaszają nam wspólokatorzy, wtedy możliwość skontaktowania i poinformowania tej konkretnej osoby o zdarzeniu i wypytanie o stan zdrowia jest kluczowe. 

WAŻNE!!! Osoba, podana do kontaktu musi mieć wiedzę na temat poszkodowanego, np. o przebytych, chorobach, posiadanych alergiach, przyjmowanych lekach, itp.  

KOD SWIFT (skrót od Society for Worldwide Interbank Financial Telecommunication) to 8 znakowy kod (litery i cyfry), używany do transakcji międzynarodowych, dzięki któremu można zidentyfikować instytucję finansową. W Polsce przyjęło się, że nazywamy go kodem SWIFT. źródło: swift-iban.com

Gdzie szukać kody SWIFT? Sprawdź na stronie swojego banku lub zapytaj konsultanta. 

Skontaktuj sie z nami najpóźniej 3 dni przed planowanym przyjazdem, aby ustalić dokładny termin przekazania kluczy i pokoju.

  • wprowadzać się można od poniedziałku do piątku w godzinach 9:00–17:00.
  • możliwe jest przekazanie kluczy w innym terminie za dodatkową, jednorazową opłatą w wysokości 50 pln – po wcześniejszym ustaleniu i wyrażeniu zgody przez pracownika Sofy
  • możesz upoważnić e-mailowo osobę, która odbierze klucz w Twoim imieniu

Ta sama zasada dotyczy wyprowadzki – jeśli będzie to możliwe dokonamy (za dodatkową opłatą- 50 pln) wymeldowania poza wyznaczonymi godzinami. Napisz wcześniej – znjadziemy rozwiązanie!

Po podpisaniu umowy, co miesiąc jesteś zobowiązany/zobowiązana do opłacenia ustalonego czynszu oraz zaliczki za media. Z końcem każdego semestru, kwota ta jest rozliczana, zgodnie z realnym zużyciem i wszystko jasne 🙂 

Przelewem, gotówką lub kartą w biurze – ważne, by do 5. dnia każdego miesiąca 🙂

Numer MAC jest niezbędny, by móc podłączyć Twoje urządzenie (laptop, smartfon, tablet) do bezpłatnej sieci WiFi w Akademikach i Mieszkaniach Sofa.

Jak go znaleźć? Wpisz w wyszukiwarke frazę: „mac adress+nazwa Twojego oprogramowania” lub skorzystaj z poniższego poradnika – kliknij tutaj.

Zgłoś awarie poprzez formularz na www wybierając odpowiedni temat kontaktu – zakładka kontakt lub na samym dole strony głównej. Możesz napisać maila na biuro@sofa.poznan.pl lub jeśli awaria jest bardzo pilna zadzwoń.